سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

 

متاسفانه در سال‌های اخیر دانشجو را به دلایل دانشجویی و به دلیل حضور در یک صحنه سیاسی و حضور در انتخابات، ستاره‌دار کرده‌اند، این نه در شأن دانشجو و نه در شأن دانشگاه ماست. امیدواریم که پرونده ستاره‌دار کردن دانشجویان را برای همیشه ببندیم چرا که دانشجو باید در دانشگاه رشد کند و بنده معتقدم که دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است و دانشجو باید در این محیط دموکراسی را تجربه کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دانشجو باید در کنار فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های فوق برنامه و اجتماعی را پیگیری کند؛ بنده در خودم این شرایط را می‌بینم و احساس می‌کنم که سعه صدر دارم و احساسم این است که می‌توانم در بحران‌ها فعالیت کنم.

کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در برنامه ضبط‌ شده «بادوربین» شبکه اول سیما به بیان برنامه ها و دغدغه‌های خود در انتخابات پرداخت.

دکتر محمدرضا عارف با بیان اینکه خوشحالم فرصتی داده شده است که در خدمت شما هموطنان عزیز باشم تا به تشریح برنامه‌های خود بپردازم، گفت: اول باید خود را معرفی کنم. بنده محمدرضا عارف متولد سال 1330 در شهر مذهبی یزد هستم در خانواده‌ای مذهبی زندگی کردم و در طول دوران تحصیل در یزد فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی نیز داشتم.

وی گفت: در سال 1348 در مسابقات ریاضی نفر اول شده و در سال 49 با رتبه دو رقمی وارد دانشگاه شدم و در سال 1354 با بورس تحصیلی به آمریکا رفتم و مدرک دکترا را در سال 59  در دانشگاه استانفورد گرفتم و بعد به کشور برگشتم و در مشاغل مختلف فعالیت کردم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در شرکت مخابرات فعالیتم را شروع کردم و مدتی هم معاون شهید قندی بودم و بعد به وزارت علوم منتقل شدم و نقشی هم برای بازگشایی دانشگاه‌ها داشتم و سال 68 باز به وزرات علوم بازگشتم و در سال 73 افتخار خدمت‌گذاری را در دانشگاه تهران به مدت 3 سال پیدا کردم.

عارف خاطرنشان کرد: در دولت اصلاحات وزیر پست و تلگراف بودم و با ادغام سازمان برنامه و امور اداری مسئولیت سازمان مدیریت را برعهده گرفتم و آن تجربه برای من بی‌نظیر بود و در دولت دوم آقای خاتمی نیز معاون اول بودم.

وی همچنین به منش مدیریت خود اشاره کرد و افزود: منش مدیریتی من در کل برگرفته از اخلاق‌گرایی و حاکمیت عقلانیت است بطوری که ارزیابی دوستان از عملکرد من ارزیابی مثبتی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده در هر مسئولیتی که حضور داشتم، ارتقای جایگاه پیدا کردم و تجربه‌هایی را در این سال‌ها آموختم. در نهادهای بالادستی همچون مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور داشته و ریاست 3 انجمن را برعهده دارم و حتی حضورم در دانشگاه صنعتی شریف تجاربی را در اختیارم قرار داده است، بنابر‌این با توجه به شرایط کنونی کشور این افتخار را پیدا کردم تا به عنوان نامزد وارد انتخابات شوم.

عارف با بیان اینکه بنده ارتباط خوبی با نهادهای نظام، نخبگان کشور و جریانات سیاسی دارم، تاکید کرد: از این رو می‌توانم دولتی مقتدر و توانا را تشکیل دهم تا بتوانیم کشور را با تجربیات گذشته و با توجه به سند چشم‌انداز به جلو ببریم. ما براساس این سند می‌توانیم در مقام اول در منطقه قرار بگیریم.

وی در ادامه سخنانش به تشریح برنامه‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت: ما برنامه‌ای را تحت عنوان ایران فردا تدوین کردیم که این برنامه مبتنی بر 7 هدف و 22 فصل است.

کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری اولین هدف این برنامه را شغل‌آفرینی و کاهش بیکاری عنوان کرد و با بیان اینکه بیکاری دغدغه هموطنان و خانواده‌ها شده است، گفت: با برنامه خوبی که در نظر گرفته‌ایم و با طرح‌هایی ویژه‌ای که در نظر گرفته شده است، می‌توانیم حداقل در سال یک میلیون فرصت شغلی فراهم کنیم و فکر می‌کنیم حتی بیشتر از این هم بتوانیم ایجاد کنیم.

عارف تاکید کرد: تلاش می‌کنیم نرخ بیکاری را به عدد یک رقمی برسانیم. افزایش قیمت‌ها وضعیت نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده و فشاری را بر همه خانواده‌ها وارد کرده است. وضعیت فعلی تورم لجام‌گسیخته است.

وی یادآور شد: در دولت اصلاحات تورم را از 17 درصد به 10 درصد رساندیم و تجربه موفقی داشتیم. امیدوارم نرخ تورم را یک‌رقمی کنم. 160 کشور دنیا تورم یک رقمی دارند، بنابراین ما نیز باید در زمان کوتاه تورم را مهار کنیم تا به عدد یک رقمی برسد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انضباط مالی دولت و اصلاحات ساختاری را یکی دیگر از برنامه‌های خود عنوان کرد و  افزود: مشکلی که الان با آن روبرو هستیم، نقدینگی است که از 65 هزار میلیارد تومان به عدد 450 هزار میلیارد تومان رسیده است.

عارف تاکید کرد: انضباط مالی را به طور جد و همچنین اصلاحات ساختاری را جدی پیگیری می‌کنیم، همچنین به شوراهای کلیدی مانند پول و اعتبار و اقتصاد، قدرت را برمی‌گردانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید از تولید به طور جد حمایت کنیم، اظهار داشت: برای افزایش سرمایه‌گذاری راهکارهای جدی دیدیم که برای این هدف مهم دنبال خواهیم کرد.

ماوا اول دولت اصلاحات با اشاره به راهکارهای جدی برای افزایش درآمد سرانه کشور، گفت: ما باید ثروتمند شویم و تولید ثروت کنیم. برای اینکه عدالت اجتماعی که شعار اصلی انقلاب است تحقق پیدا کند، باید ثروتمند شویم و ثروت را در بین مردم توزیع کنیم تا رشد اقتصادی 8 درصد را که ما در برنامه آن را پیش‌بینی کردیم محقق شود.

به گفته عارف با توجه به عملکرد دولت اصلاحات که رشد اقتصادی 7.5درصد را تجربه کرده رسیدن به این رشد عملی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه توسعه عدالت و کاهش نابرابری در بخش‌های مختلف را دنبال خواهیم کرد، اظهار داشت: در ارتباط با کاهش فاصله غنی و فقیر کارهایی صورت گرفته ولی باید این مسئله جدی‌تر دنبال شود. باید ضریب جینی کاهش پیدا کند تا فاصله فقیر و غنی کمتر شود.

وی به توسعه استان‌های مرزی و نوار مرزی اشاره کرد و افزود: بین استان‌های برخودار و مرزی در توسعه اختلاف زیادی وجود دارد. ما برنامه ویژه‌ای را برای توجه به نقاط مرزی دیده‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این نقاط توسعه‌ای با شعاع 100 کیلومتر داشته باشد.

عارف به مطالبات زنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 55 درصد ظرفیت دانشگاه‌های ما متعلق به دختران است ولی در برنامه‌های توسعه و مدیریت سهم ناچیزی دارند. ما باید نرخ مشارکت زنان را در همه زمینه‌های مدیریت، اجتماعی و فرهنگی بالا ببریم.

معاون اول دولت اصلاحات افزود: ما 18 میلیون زن خانه‌دار داریم؛ باید خانه‌داری را یک شغل تلقی کنیم. ما بیمه زنان خانوار که یکی از مهمترین مسائل است را به طور جدی دنبال می‌کنیم، البته زنان مطالبات دیگری همچون سهم کم آنان نسبت به آقایان در پست‌های مدیریتی نیز دارند که باید تلاش کنیم تا زنان در مدیریت کشور حضور جدی‌تری داشته باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به موضوع سیاست خارجی نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله جزو اهداف راهبردی ماست. ما باید شرایط فعلی را با تقویت دستگاه‌ دیپلماسی تغییر دهیم. باید بتوانیم با حضور فعال و کارشناسانه در مجامع بین‌المللی از حقوق به حق خودمان دفاع کنیم.

وی ادامه داد: ما متعلق به یک فرهنگ غنی و متمدن و یک کشور تاثیرگذار در منطقه هستیم، بنابراین باید بتوانیم نقش کلیدی خود را در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به خوبی انجام دهیم.

عارف با تاکید بر دفاع از حقوق به حق مردم، تعامل سازنده با سایر کشورها را نیز ضروری دانست و گفت: باید از زبان دیپلماسی برای تقویت ارتباط با دنیا استفاده کنیم. اولویت ما تقویت روابط با کشورهای اسلامی، منطقه‌ و کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است. خوشبختانه ریاست این جنبش بر عهده ایران است و ما می‌توانیم برای بهبود رابطه با کشورها استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تقویت رابطه با کشورهای عدم تعهد و پس از آن تقویت رابطه با کشورهای دنیا تاکید کرد: باید از حقوق به حق خودمان در عین محترم شمردن حقوق دیگران دفاع کنیم. بر این باورم که رئیس‌جمهوری باید انتخاب شود که بتواند پیام صلح مردم ایران را به دنیا ارسال کند تا روابط بهتری با دنیا داشته باشیم.

به گفته وی ما باید ایران‌دوستی و ایران‌پذیری را دنبال کنیم و در این زمینه ابزار قوی‌ای در اختیارمان است. باید از دیپلماسی علمی، فرهنگی و رسانه‌ای برای تقویت ارتباطمان با دنیا کمک بگیریم.

عارف یکی از راهکارهای خود برای تقویت ارتباط با دنیا را صنعت گردشگری دانست و گفت: در این زمینه یک نگاه ما فرهنگی است زیرا گردشگری که به کشور بیاید و در جریان مهمان‌نوازی و تمدن ایرانیان قرار گیرد چه بخواهد و چه نخواهد وقتی به کشورش باز می‌گردد، سفیر ما خواهد بود. ما از ابزار گردشگری برای تقویت روابطمان با دنیا استفاده می‌کنیم و در عین حال صنعت گردشگری را یکی از اولویت‌هایمان در اشتغال می‌دانیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فکر می‌کنیم با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری 200 هزار فرصت شغلی سالانه ایجاد می‌شود، به اولیوت دیگر خود اشاره کرد و تصریح کرد: سلامت یکی دیگر از اولویت‌های ماست؛امروزه حداقل 70 درصد هزینه‌ درمانی از جیب مردم پرداخت می‌شود. باید این هزینه به 30 درصد کاهش پیدا کند؛ برای این کار بایستی سهم سلامت از تولید ناخالص ملی به 7 درصد برسد .

عارف با تاکید بر احتیاج به جامعه‌ای شاداب و با نشاط توسعه امکان ورزشی را از دیگر اولویت‌های خود دانست و گفت: ما سرانه یک‌متر مربع برای هر نفر در بخش‌های ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته‌ایم .

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مسکن را یکی از دغدغه‌های جدی جوانان دانست و افزود: امروز سن ازدواج حداقل 5 درصد افزایش پیدا کرده است که اگر آن را ریشه‌یابی کنیم به 2 عامل اشتغال و مسکن خواهیم رسید . موضوع مسکن مهمترین عامل بچه‌دار نشدن زوج‌های جوان است.

وی با اشاره به تدابیر خاص برنامه‌اش برای مسکن جوانان خاطرنشان کرد: مسکن مهر پروژه‌ خوبی بود اما چون در عمل با اشکالات مدیریتی روبرو شد نتوانست پاسخگوی نیاز مردم باشد. ما طرح ویژه "مسکن ماندگار" را در ارتباط با مسکن جوانان با شعار "مسکن برای همه" فراهم کردیم که امیدوار هستیم به این هدف راهبردی برسیم..

معاون اول دولت اصلاحات با طرح این سوال که چرا در سال 84 که معاون اول رئیس‌جمهور بودم کاندیدا نشدم اظهار داشت: در آن زمان احساس می‌کردم وظیفه‌ام انجام دادم و 30 سال در سنگرهای مختلف خدمت کردم بنابراین آن زمان وقت مناسبی که به دانشگاه برگردم و به کار علمی برسم.

عارف ادامه داد: به جهت اینکه در زمینه علمی موفق بودم و در رشته‌ای کار می‌کردم که یکی از مزیت‌های کشورمان بود و دانشجویان ممتازی را داشتیم احساس کردم اگر به دانشگاه برگردم برای خودم و دانشجویان بهتر است به همین خاطر در انتخابات حضور پیدا نکردم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با جمع‌بندی‌ای که در سال‌های اخیر داشتم، احساس کردم که باید به میدان بیایم.

وی ادامه داد: در مجموع تجربه قابل قبولی در سطوح مختلف مدیریتی کشور داشتم و ارتباط خوبی با نخبگان دارم، شرایط کشور طوری است که نمی‌توانم از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنم. باید عقلانیت در کشور حاکم شده و از تصمیمات مقطعی و موردی و غیر کارشناسی پرهیز شود و باید خرد جمعی بر تصمیمات حاکم شود، باید کشور را با سعه‌صدر اداره کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: باید در چارچوب قانون عمل کرده و بایدهای دیگری را عمل کنیم؛ به دلیل اینکه بنده خودم را انسان قانونمداری دانسته و همیشه بر اجرای قانون اصرار داشته‌ام؛ همیشه به خردجمعی اعتقاد داشته‌ و با سعه صدر کارها را دنبال کرده و سعی می‌کردم با اجماع آن را به جلو ببرم لذا احساس کردم که باید به میدان بیایم.

عارف در تشریح سعه‌صدری که در خودش دیده است، گفت: با توجه به اینکه بیشتر شنوندگان و بینندگان این برنامه، جوانان و دانشجویان هستند، باید بگویم که در شرایطی مسئولیت دانشگاه تهران را پذیرفتم که دانشگاه با مشکلات و گرفتاری‌های متعددی در سال 73 روبرو بود؛ اختلاف سیاسی بین دو جناح چپ و راست، دانشگاه آن زمان را در یک فضای متلاطم قرار داده و دانشکده‌های بزرگ این دانشگاه با اعتصاب و درگیری روبرو بودند.

وی افزود: در آذرماه 73، افتخار خدمتگزاری در دانشگاه تهران، به بنده سپرده شد. با تدبیر، سعه‌صدر و با نگاه بر-بردی که به اداره امور داشتم، توانستم در حدود 5 - 6 ماه دانشگاه را به آرامش برسانم و وضعیت دانشگاه به وضعیتی درآمد که دانشجویان چپ و راست در کنار هم، با هم کار و زندگی می‌کردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: انجمن اسلامی دانشجویان آن زمان در دانشگاه فعال بود و جامعه اسلامی دانشجویان هم که به اصطلاح یک جریان راست بود، نتوانست از مدیریت وقت دانشگاه، "مجوز" بگیرد؛ دلیلش هم این بود که فضای دانشگاه تهران از نظر سیاسی، تمایل به چپ داشت اما با فضای خوبی که در دانشگاه ایجاد شد، جامعه اسلامی دانشجویان از ما مجوز گرفت و در کنار انجمن اسلامی دانشجویان به فعالیت پرداخت.

عارف در همین زمینه تصریح کرد: درگیری‌هایی در دانشگاه تهران وجود داشت که البته طبیعی هم بود، بالاخره دانشگاه باید فعال باشد و دانشجو نیز باید پرسشگر و با نشاط؛ طبیعتا بانشاط بودن و پرسشگر بودن برای دانشگاه اشکالاتی را ایجاد می‌کند اما بنده با سعه‌صدر در این زمینه با دانشجویان برخورد کردم.

وی همچنین تاکید کرد: در آن زمان ریاست یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران را تغییر دادم و یک جریان دانشجویی با این تغییر مخالفت کرده و در مراسم معارفه حدود 10 یا 9 دانشجو به‌صورت ناگهانی وارد اتاق شورا شده و برخورد تندی با ما کردند اما بنده با سعه صدر با آنها برخورد کردم. بعدها هم با آنها هیچ برخوردی نکردیم و وقتی اعتراضاتشان تمام شد، ما جلسه را ادامه دادیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: ما با سعه صدر با این دانشجویان برخورد کردیم و بسیاری از همان دانشجویان عزیز، بعدها رفقای من شدند؛ به تازگی هم در جلسه‌ای شرکت کرده بودم که یکی از همان دانشجویان که در حال حاضر استاد شده، با محبت با من برخورد کرده و خاطره خودش را برای اساتید دیگر دانشگاه بیان کرد؛ لازمه مدیریت سعه‌صدر و تحمل است.

عارف در ادامه افزود: نگاه مدیریتی من همین است، یعنی اگر اختلافی حدود 20 تا 30 درصدی با کسی داشته باشم، آن را مطرح نمی‌کنم بلکه سعی می‌کنم براساس مشترکات 70 درصدی کار را پیش ببرم و مطمئنم که اگر حرکت را با هم شروع کنیم، اختلافات نیز کم‌کم کاسته شده و راه برای پیشرفت فراهم می‌شود، این روش مدیریت من بوده است.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر دانشجو را به دلایل دانشجویی و به دلیل حضور در یک صحنه سیاسی و حضور در انتخابات، ستاره‌دار کرده‌اند، این نه در شأن دانشجو و نه در شأن دانشگاه ماست. امیدواریم که پرونده ستاره‌دار کردن دانشجویان را برای همیشه ببندیم چرا که دانشجو باید در دانشگاه رشد کند و بنده معتقدم که دانشگاه کارخانه آدم‌سازی است و دانشجو باید در این محیط دموکراسی را تجربه کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: دانشجو باید در کنار فعالیت‌های علمی، فعالیت‌های فوق برنامه و اجتماعی را پیگیری کند؛ بنده در خودم این شرایط را می‌بینم و احساس می‌کنم که سعه صدر دارم و احساسم این است که می‌توانم در بحران‌ها فعالیت کنم.

عارف با بیان اینکه وقتی که به سه دهه گذشته نگاه‌ می‌کنم، در جاهایی که خدمت کرده‌ام، تقریبا با بحرانی روبرو بوده است البته بعد از مدتی به آرامش رسیده است، اظهار داشت: در نیمه دوم سال 60، معاون دانشجویی وزارت علوم بودم و در آن زمان، بحث قطع ارز دانشجویی مطرح بود؛ ما در زمان جنگ تحمیلی با درآمد ارزی کمی روبرو بودیم و شرایط خاصی بود و ما توانستیم براساس ضوابط دانشجویی داخل کشور، دانشجویان خارج از کشور را سامان‌دهی کنیم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: از بین 150 هزار دانشجو، 70 هزار نفر واجد شرایط ارز دانشجویی شدند و توانستیم ارز مورد نیاز آنها را تامین و بعد از حدود 5 - 6 ماه، در ارتباط با دانشجویان خارج از کشور با بحران و مشکلی روبرو نبودیم.

معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد: در سال‌های 59 و 60 قرار بود که دانشگاه‌ها بازگشایی شوند ولی نگرانی‌هایی در ارتباط با بازگشایی دانشگاه‌ها مطرح بود که خوشبختانه با تصمیمی که گرفته شد و جدیتی که نشان دادیم و البته با استفاده از همه امکانات موجود، توانستیم دانشگاه‌ها را به خوبی بازگشایی کنیم.

عارف در ادامه به بخشی از مسئولیتش در دوران وزارت پست و تلگراف و تلفن اشاره کرد و گفت: در وزارت پست و تلگراف و تلفن با همین بحرا‌ن‌ها روبرو بودیم، در دولت اصلاحات و به خصوص در زمانی که معاون اول بودم، هرگاه اختلافاتی بین دستگاه‌های مختلف پیش می‌آمد، سعی می‌کردم با کدخدامنشی مشکلات را حل کنم. اختلافاتی بین قوه مجریه با سایر قوا وجود داشت که البته طبیعی هم بود و ما با صمیمیت و همدلی جلو می‌رفتیم. ما توانستیم الگویی از همکاری را بین قوای مختلف و یا دستگاه‌های مختلف ارائه کنیم.

وی افزود: توانستم در آن زمان اختلافات را تاحدودی برطرف کنم و این توانایی را در خودم می‌بینم، زیرا فرد منظم و وقت‌شناسی هستم و در جلسات که شرکت می‌کردم، تقریباً جلسه به موقع شروع می‌شد؛ بسیاری از جلسات در کشور ما به دلیل اینکه مقام اصلی با تاخیر می‌آید، جلسات با تاخیرات 50 دقیقه‌ای شروع می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: یکی از رموز موفقیتم، نظم و وقت‌شناسی بود و همیشه رعایت وقت را می‌کردم؛ معتقدم که اگر می خواهیم که کشورداری خوبی داشته باشیم، باید وقت‌شناس باشیم و برای وقت دیگران و وقت خودمان ارزش قائل شویم.

عارف در ادامه خاطر نشان کرد: اجازه می‌خواهم تا به عنوان عضو کوچک از جامعه ایران به شما ایرانیان و جوانان عزیز مطالبی عرض کنم؛ می‌خواهم بگویم که تنها راه نجات کشور مشارکت جدی و حضور همه‌جانبه در سرنوشت خودمان است. می‌دانم که برخی از نخبگان ما در سال‌های گذشته با آسیب‌هایی روبرو شده‌اند و برخی از دانشجویان ما به دلیل فعالیت‌هایی‌که در دانشگاه داشتند، ستاره‌دار شده‌ و یا به کمیته انضباطی معرفی شده‌اند، تعدادی از اساتید دانشگاه هم بازنشسته‌ شده‌اند. در گزینش‌ها برخی از دوستان ما با بی‌مهری‌ها و کم‌مهری‌ها روبرو بوده‌اند، اینها حوادثی است که متاسفانه اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: این حوادث بیشتر براساس سلیقه مدیران وقت و یا مسئولان ذیربط بود، باید این مسائل را حل کنیم؛ باید به امید به آینده و با نگاه به آینده از گذشته عبور کنیم، ما هیچ راهی جز امید نداریم، باید امید به آینده داشته باشیم و بدانیم که باید کشور خودمان را خودمان بسازیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سند چشم‌انداز 20 ساله، میثاق همه ماست و رسیدن به جایگاه، سند چشم‌انداز میثاق همه ایرانیان است و تحقق اهداف این سند هیچ راهی جز همدلی،‌ تفاهم و همکاری ندارد، باید دست به دست هم دهیم و با استفاده از همه امکانات و پتانسیل‌های خوبی که در کشور ما داریم و با ایجاد یک فضای صمیمی و دوستانه برای رسیدن به افق چشم‌انداز 20 ساله، برنامه‌ریزی کنیم و این کارها شدنی است.

عارف در پایان سخنانش تاکید کرد: ما می‌توانیم جامعه‌ای پیشرفته داشته باشیم، می‌توانیم کشور را روی ریل تعالی و پیشرفت قرار دهیم، می‌توانیم پاسخگوی نیازهای به حق مردم کشور باشیم؛ می‌توانیم کانون خانواده‌ها را گرم کنیم، می‌توانیم نرخ ازدواج را افزایش و نرخ طلاق را کاهش دهیم. می‌توانیم همه مشکلات را اگر با هم باشیم و اگر در همه صحنه‌ها حضور داشته باشیم و اگر در انتخابات حضور پرشوری داشته باشیم و با مطالعه به فرد اصلح که توانایی اداره کشور را داشته باشد و فردی‌که بتواندشرایط کشور را به سمت اصلاح و پیشرفت هدایت کند، رای دهیم.


[ یکشنبه 92/3/12 ] [ 12:46 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 86736