سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری امروز با استفاده از مترو و با همراهی مردم تهران به بازار بزرگ رفت و از نزدیک با مردم بخصوص بازاریان به گفت وگو پرداخت.بیساری از مردم تهران که در مترو حقانی حضور داشتند با مشاهده محمدرضا عارف با وی به گفت وگو پرداختند و مشکلات خود را با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میان گذاشتند.مردم هنگام ورود عارف به مترو با حفظ نظم شعارهایی در حمایت از معاون اول دولت اصلاحات سر دادند."صلی علی محمد عارف ملت آمد"درود بر عارف سلام بر خاتمی"،صلی علی محمد منجی ملت آمد" از جمله شعارهایی بود که مردم در حمایت از عارف سر دادند.

کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری امروز با استفاده از مترو و با همراهی مردم تهران به بازار بزرگ رفت و از نزدیک با مردم بخصوص بازاریان به گفت وگو پرداخت.بیساری از مردم تهران که در مترو حقانی حضور داشتند با مشاهده محمدرضا عارف با وی به گفت وگو پرداختند و مشکلات خود را با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میان گذاشتند.مردم هنگام ورود عارف به مترو با حفظ نظم شعارهایی در حمایت از معاون اول دولت اصلاحات سر دادند."صلی علی محمد عارف ملت آمد"درود بر عارف سلام بر خاتمی"،صلی علی محمد منجی ملت آمد" از جمله شعارهایی بود که مردم در حمایت از عارف سر دادند.معاون اول دولت اصلاحات ضمن تشکر از حمایت مردم با صبر و حوصله مشکلات آنها را شنید و ضمن تایید برخی از صحبتهای آنها راه برون رفت از مشکلا فعلی کشور را همدلی مردم و مسئولان،تدبیر  مدیریت کارآمد دانست.هنگامی که عارف وارد واگن مترو شد به خبرنگاران، فیلم‌برداران، عکاسان و همراهان خود توصیه کرد که مزاحمتی برای مسافران ایجاد نکنند.مردم در واگن مترو دور عارف حلقه زدند و سوالات خود را از وی پرسیدند که اغلب سوالات آنان حول محور معیشت و مناظره‌های تلوزیونی بود.عارف در مورد مناظره‌های تلویزیونی به افرادی که دور وی حلقه زده بودند گفت که از نوع سوالات ناراحت بودم و به نظرم نفس کار در شان ملت ایران و کاندیدای ریاست جمهوری نبود.معاون اول خاتمی در پاسخ به سوال یکی از مسافران مبنی بر این که با تحول سیاسی چه می‌کنید، اظهار داشت: چهارشنبه در مناظره‌ها اعلام خواهم کرد.عارف خطاب به جوانانی که دورش جمع شده بودند گفت: شما جوانان می‌توانید دوم خرداد دیگری خلق کنید.بازنشسته‌ای نیز خود را از میان انبوه مسافران مترو به عارف رساند و از وی پرسید: حقوق بازنشستگی کفاف زندگیمان را نمی‌دهد برای ما چه برنامه‌ای دارید؟ که این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ گفت: حقوق بازنشسته‌ها باید همانند کارمندان پرداخت شود.ما در دولت اصلاحات برنامه خوبی برای بازنشسته ها داشتیم و همان را ادامه خواهیم داد.مترو ساعت 12:06 دقیقه به  ایستگاه 15 خرداد رسید و عارف به همراه هیئت همراه خود از آن خارج و به جمع بازاریان تهران وارد شد.وی در طول مسیر حرکت خود به سمت بازار تهران بارها بخاطر ابراز احساسات مردم متوقف شد و از آنها تشکر کرد.

وی سپس با حضور در مسجد بازار طی سخنان کوتاهی با اشاره به مساله مالیات گفت: در زمان دولت آقای خاتمی ما لایحه تجمیع عوارض را تقدیم مجلس کردیم که خوشبختانه از آن خوب استقبال شد و بنا را بر این گذاشتیم که یک رقم مالیاتی مشخص را از مصرف کننده دریافت کنیم. نرخ مالیات قبلا تا 56 درصد بود که ما آن را به 25 درصد رساندیم. این کار برای این انجام شد که سیستم مالیاتی شفاف شده و مالیات دهندگان براساس درآمدهایشان مالیات پرداخت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قرار بود مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی دریافت شود، افزود: براساس این قانون نباید از کالاهای مرکزی مالیات بر ارزش افزوده دریافت شود و به دلیل اینکه هنوز سیستم حسابداری ایران مکانیزه نشده فاکتورها نیز به صورت مکانیزه پرداخت نمی شود ما در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم که باید نسبت به رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

عارف با تاکید بر اینکه متاسفانه قانون مالیات بر ارزش افزوده به درستی اجرا نمی شود، گفت: اکنون هم تولیدکننده و هم مصرف کننده در پرداخت مالیات با مشکل مواجه هستند و مشخص نیست که در این چرخه مصرف کننده نهایی در چه جایگاهی قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من امیدوارم که بتوانم قانونی که تصویب شد و قرار شد تولیدکننده و مصرف کننده در جهت شفافیت سیستم مالیاتی آن کمک کند، اجرایی کنیم. به عنوان مثال در صنعت پارچه حدود 3 الی 4 بار تولیدکننده مجبور است مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند که این خلاف قانون است و اجحاف در حق مصرف کننده و مردم است.

وی افزود: امیدوارم شفاف کردن این فضا جزو اولین کارهایی باشد که بتوانیم به کمک بازاریان آن را انجام  دهیم. من از همکاری و همفکری اتحادیه ها استقبال می کنم و قرار نیست که ما رو در روی اتحادیه ها و اصناف قرار گیریم.

عارف با بیان اینکه نگاه ما این است که سازمان امور مالیاتی باید خودش را در کنار بازاریان، اتحادیه ها و اصناف بداند، اضافه کرد: من در گفتگویی که با برخی از بازاری ها داشتم مطلع شدم که این عزیزان گلایه‌هایی از سازمان امور مالیاتی دارند آنها احساس می کنند که سازمان امور مالیاتی قصد دارد با زور و چماق از آنها مالیات بگیرد. نگاه من این است که کشور باید از طریق مالیات اداره شود تا همه اقشار در پرداخت به موقع مالیات در سایه همدلی پیشقدم باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده ایرادی ندارد، گفت: این قانون در زمان خاتمی تصویب شد البته اگر در اجرا احساس کردیم که باید بندی از قانون اصلاح شود، این کار را انجام می دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مهمترین مساله امروز ما مساله معیشت است، گفت: اولین برنامه من ثبات اقتصاد است، امیدوارم دولت براساس نظم و قاعده فعالیت های خود را ادامه دهد. نگاه دولت آینده به بانک مرکزی نباید نگاه به قلک باشد. مهمترین عامل تورم استقراض از بانک مرکزی است. دولت پول پرقدرت از بانک مرکزی دریافت می کند که نتیجه آن تورم است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم انضباط را در دولت حاکم کنیم و کشور را در بخش اقتصادی به ثبات برسانیم. من قصد دارم بحث بیکاری و مسکن جوانان را ساماندهی کنم و برای آن برنامه دارم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بازار تهران مرکز اقتصاد کشور است، گفت: یکی از برنامه‌های من این است که ایران باید قطب اقتصاد منطقه شود. تهران باید جایگاه خودش را احیا کرده و بازاریان در جایگاهی قرار گیرند که در رونق اقتصادی و تجارت کشور موثر باشند و ما این جهت گیری را دنبال می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ثبات اقتصاد جزء اولویت های من است، یادآور شد: ما به دنبال ثبات اقتصادی در راستای اجرای صحیح قانون کسب و کار هستیم. من حدود پنج تا شش برنامه برای بهبود روابط بین الملل در نظر گرفته ام. پیام ما به دنیا باید پیام صلح باشد و به آنها بگوییم که ما با هیچ کشوری جنگ نداریم.

عارف در پایان گفت: ما اهل تعامل هستیم و از حقوق خود دفاع می کنیم، تولید در کشور ما در بهترین شرایط 15 تا 20 درصد سودآور است. امروز تسهیلاتی که از بانک ها گرفته ایم صرف تولید نشده که نتیجه آن دلالی و واسطه گری است که همین امر افزایش تورم را دامن زده است.


[ یکشنبه 92/3/12 ] [ 6:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 86500