سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ
هاشمی با اشاره به اینکه اکنون از شرایط بوجود آمده راضی هستم گفت: تنها دلیلی که باعث حضور بنده شد و آن را نیز قبل از ثبت نام خدمت رهبری معظم انقلاب گفتم خلق حماسه سیاسی مورد نظر ایشان بود.

آیت الله هاشمی با بیان  اینکه از روحانی حمایت می کند اعلام کرد که به او رای خواهد داد.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از جوانان فعال دانشجویی از تهران، قم و دیگر استان های کشور با تاکید بر شور و نشاط جوانی در عمل و ادبیات حماسی در جوانان کشور گفت : موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ایران خطیر است و باید افرادی در مصدر امور قرار گیرند که بتوانند خواسته های جوانان را درک کرده و کشورمان را به موقعیت واقعی خود برگرداند نه اینکه به دلیل بی تدبیری و افراط گرایی زمینه تهدید و تحریم های بیشتر دشمنان را فراهم کنند.

عضو خبرگان رهبری، با اشاره به توجه ویژه دین مبین اسلام به عقلانیت، تفکر و آزادی بیان و گفتگو که پیامبر بزرگ اسلام الگوی این رفتار در عصر خود بودند گفت: لازمه ، اقناع مردم بویژه جوانان مذاکره مشورت و تعامل با تمام گروه های عضو خانواده انقلاب است.

ایشان با استناد به آیه های سوره آل عمران در خصوص مباهله که خداوند میفرماید: استدلال های خود را با دیگران در میان بگذارید و اگر نپذیرفتند مباهله کنید. این نشان عظمت پیامبر اسلام است که در عین حقانیت، منطق مذاکره و گفتگو را برای ترویج و معرفی اصول دین مبین اسلام بکار می گیرد و در شرایط امروز نیز همین روش باید الگو و سرمشق مسئولان کشور باشد.

ایشان افراط گرایی را بدترین آفت برای جوامع بشری توصیف کرد و افزود: از ابتدای مبارزه تا کنون از افراط و تفریط حذر داشته ام و سعی کرده ام همیشه در خط اعتدال و منطق قدم برداشته تا دچار نقصان نشویم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تشریح دلایل حضور خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: بنده واقعا تصمیمی برای حضور نداشتم ولی وقتی با تقاضا های جمع کثیری از جوانان و قشر های مختلف مردم و علما و مراجع مواجه شدم با یک کلمه ای که در جواب آنان اظهار داشتم که نمی گویم نمی آیم ولوله ای در محافل افراطیون ایجاد کرد و هجمه های خود علیه بنده را با توسل به هر شیوه ای تشدید کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در نهایت به دلیل اینکه نمی خواستم مستبد به رای باشم تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

ایشان با اشاره به اینکه اکنون از شرایط بوجود آمده راضی هستم گفت: تنها دلیلی که باعث حضور بنده شد و آن را نیز قبل از ثبت نام خدمت رهبری معظم انقلاب گفتم خلق حماسه سیاسی مورد نظر ایشان بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به تحمل بداخلاقی ها و تخریب هایی که طی سالهای گذشته تا کنون از سوی افراطیون بی ریشه متوجه ایشان بوده است گفت: البته مرز نقادی و انتقاد سازنده از تخریب جداست و بنده در این سالها سعی کرده ام بر اساس اخلاق اسلامی صبر و تحمل را پیشه خود کنم که به لطف خداوند تا کنون در این مسیر قدم گذاشته ام.

ایشان در پاسخ به سوالی در خصوص علت عدم احراز صلاحیت خویش گفت: با توجه به شور و نشاطی که در سراسر کشور پس از اعلام حضورم در انتخابات ایجاد شد و از آنجایی که در مسیر تایید صلاحیت بنده نیز بهانه و مشکلی نبود. یک مقام ارشد امنیتی، برخلاف عرف و قانون، شخصا در جلسه بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان حضور یافت که ابتدا مورد اعتراض برخی از اعضای شورای نگهبان نیز قرار گرفت و نهایتا به اعضای شورای نگهبان گفت: که حضور هاشمی در انتخابات میتواند موجب پیروزی قاطع و با رای بالای مردم شود که با راه  و رسم آنها سازگار نیست و لذا این شورا را متقاعد کرد که به بهانه شرایط جسمی رای به عدم احراز صلاحیت بنده دهند.

ایشان افزود البته به رغم اطلاع کافی از موانع ایجاد شده و مباحث انجام شده در محافل مختلف علیه بنده بویژه در شورای نگهبان، هیچ وقت بخاطر مصالح نظام اسلامی نخواسته ام با اختلاف و دعوا های سیاسی وحدت جامعه مخدوش شود ولی برخی واقغیت ها باید در تاریخ ثبت شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به سابقه دعوت خود از آقای ناطق نوری برای پذیرفتن کاندیداتوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: پس از اینکه ایشان دعوت بنده را نپذیرفت مشترکا به آقای دکتر حسن روحانی پیشنهاد کردیم که ایشان بصورت مشروط پیشنهاد مارا پذیرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تجلیل و قدردانی از شخصیت علمی و متعهد دکتر عارف اعلام انصراف ایشان را تصمیمی بزرگ و ارزشمند خواند و بیان کرد: دکتر عارف یکی از عالم ترین شخصیت های دانشگاهی در رشته خود بوده و شخصیت متعهد و با اخلاقی است.

ایشان افزود آقای دکتر عارف برای جلوگیری از تفرقه، این مسیر را انتخاب کرد چرا که ایشان از ابتدا نیز برای هوا و هوس قدم در این میدان نگذاشته بود و شخصیتی نجیب و با اصالت و متدین دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود نهایتا حجت الاسلام والمسلمین خاتمی که ایشان نیز ساعت ها مشورت و افکارسنجی و نشست با مشاوران داشت به دکتر عارف پیشنهاد انصراف داد که  در نهایت آقای عارف نیز در کمال فروتنی آنرا پذیرفت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شرکت در انتخابات را اصلی مهم و ضروری دانست و ضمن دعوت از همه مردم برای حضور پر شور در پای صندوق های رای افزود: آقای دکتر حسن روحانی با مشورت بنده قدم در راه انتخابات گذاشت و با احترامی که برای کاندیدا های دیگر قائلم به دکتر روحانی رای می دهم و ایشان را برای تصدی قوه مجریه مناسبتر می دانم.

ایشان گفت: بدانید که رای اظهار عقیده بسیار مهمی است که نباید آنرا کوچک شمرد و باید به دور از هر گونه تعصب و افراط باشد.چرا که در آینده نزد خداوند و مردم باید پاسخگو باشیم.

ایشان افزود تفکرات و عقاید آقای دکتر روحانی برای همه مشخص شده است و امیدوارم حماسه سیاسی مورد نظر رهبری با تدبیر مسئولان و امانتداری صحیح آنها اتفاق بیافتد.

در ابتدای این دیدار تنی چند از دانشجویان به نمایندگی از حضار، با بیان دغدغه ها و مشکلات جامعه بویژه جوانان  خواستار رهنمود های آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص مسائل مطروحه و بویژه انتخابات شدند.


[ سه شنبه 92/3/21 ] [ 9:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 86505