سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

بیانیه اعتراض آمیز دانشگاه علم و صنعت تهران در اعتراض به اقدامات نژاد پرستان

 

  بسمه تعالی

ای کسانی که ایمان آورده اید ، نباید قومی ، قومی دیگر را مسخره کند ، شاید مسخره شوندگان، بهتر از آنها باشند." (سوره حجرات ، آیه ۱۱ )

        بار دیگر دستهای پنهان شوونیست از آستین برآمد و چهره زشت و کریه خود را با توهین به ملت شریف آذربایجان و ترک ایران نشان داد. اهانت بی شرمانه روزنامه دولتی" ایران" در روز جمعه 22/2/84 به ملت آذربایجان در کنار رفتارها و منش های پان فارسیستی دولت جدید همانند تبریک سال نو به فارسی زبانان و یا انتخاب تنها شعار شوونیستی جام جهانی برای تیم ملی فوتبال ایران (ستارگان پارسی) و ... دلیل روشنی بر عزم راسخ شوونیزم های فارس گرا برای نابودی فرهنگ ها، بالاخص آذربایجان می باشد. ما دانشجویان و ملت آگاه آذربایجان در مقابل این نژادپرستی ها و فرهنگ ستیزی ها سکوت نخواهیم کرد و فریاد مبارزه و دفاع از هویت خویش را سر خواهیم داد .خون ستارخان و بابک هنوز در جای جای خاک آذربایجان بوی مبارزه می دهد. قلم بهرنگی ها، شهریارها و زهتابی های آذربایجان اکنون به خون آغشته است و کلام دده قورقود در دلهامان همچنان نویدبخش آزادی و آزادگی ست. سازهامان همچنان صدای کوبنده زنده باد آذربایجان را می نوازد. و کوههای سربلند سرزمین مادریمان، پژواک نژادپرستان کوته نگر فارس خواهد بود و قلم هامان برای چندمین بار خواهند نوشت: ما زیر بار آسمیلاسیون نخواهیم رفت. ما دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، ضمن محکوم کردن این عمل شوونیستی همگام با سایر دانشجویان آذربایجانی دانشگاههای کشور تا اعاده حقوق ملت مظلوم آذربایجان و عذرخواهی رسمی روزنامه مذکور از ساحت ملت آذربایجان به اعتراضات و اقدامات مدنی خویش ادامه خواهیم داد.

دانشجویان آذربایجانی دانشگاه علم و صنعت

28 اردیبهشت 1385

 

اعتراض گسترده مردم و دانشجویان خلخال به اقدام موهن روزنامه ایران

دانشجویان آذربایجانی و مردم شریف خلال روز شنبه سی ام اردیبهشت 1385 در مقابل دانشگاه آزاد خلخال تجمع اعتراض آمیز برگزار خواهند نمود.

 

 اعتراض گسترده مردم و دانشجویان خلخال به اقدام موهن روزنامه ایران

 بنا به اخبار دریافتی از شهر خلخال- زادگاه سید جعفر پیشه وری- اطلاعیه اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاههای پیام نور،آزاد،دانشکده مامائی در سطح دانشگاهها و داخل شعر توزیع شده است .

در این بیانیه ضمن اعتراض به اقدامات فاشیستی روزنامه ایران خواستار تجمع اعتراض آمیز در روز شنبه در مقابل دنشگاه آزاد شده اند.

 

خبر از گیلان

       خبرهای رسیده از گیلان حاکی است جمعی از فعالین ترک شهرستان رشت با تجمع در مقابل دفتر سرپرستی این روزنامه در رشت دربهای آنرا شکسته و به آتش کشیدند.گفته می شودبرروی دیوارهای دفتر شعار زیر را نوشته اند.

 " زنده باد ترک مرگ بر فاشیست"

 

بیانیه دانشجویان تورک دانشگاه الزهراء تهران در اعتراض به اقدام منفور روزنامه ایران علیه تورکها

 

تورکون دیلی اولن ده ییل       باشقا دیله چونن ده ییل

 اهانت وتوهین به ملت تورک آذربایجان، از طریق رسانه های جمعی طرفدار آپارتاید، معضل ومشکل حاد دیگری از میان انبوه مصائب ملت ستمدیده و مظلوم آذربایجان می باشد. 84 سال است که دستهای پلید وپنهان شونیست فارس، با بکارگیری انواع سیاستها وترفندهای ضد مردمی، با تمام قوا سعی  میکند تا هویت وسابقه ملل و اقوام مختلف ایران، خصوصا ملت پر افتخار تورک و آذربایجان را محو کند و حقوق مسلم آنان را پایمال نماید. این بار نیز این دست پلید از پس آستین دیگری بیرون آمد.

روز جمعه مورخ 22/2/85، همه مردم ایران، ناباورانه شاهد درج متن وکاریکاتور بشدت نفرت انگیزی علیه زبان، فرهنگ و شان تورکها در ویژنامه کودک این روزنامه رسمی بودند.

روزنامه ایران با زیر پا گذاشتن اخلاق مطبوعانی و رسالت رسانه ای خود، در اقدامی کاملا مشابه به کاریکاتور روزنامه دانمارکی علیه رسول اکرم(ص)، به 35میلیون شهروند مسلمان و تورک آذربایجان اهانت کرد وآنها را به سوسکهای نجاست خوار مستراحهای فارس تشبیه نمود که باید نسلشان از زمین کنده شود. این روزنامه که از طریق بودجه عمومی کشور اداره و وظیفه اطلاع رسانی، اخلاق پروری و فرهنگ سازی را در جامعه می بایست ایفا کند در حال حاضر نقش آفرین صحنه شونیسم شده واینچنین گستاخانه وبی پروا ملت بزرگ آذربایجان را مورد حمله فاشیستی خود قرار داده است.

اکنون آذربایجان با پیشنه ای بسیار قوی و غنی و سابقه ای کهنتر از تاریخ، مورد اهانت مشتی کوکلوسکلن وحشی روزگار معاصر قرارگرفته است. این اهانتها احساسات پاک ملت مظلوم آذربایجان را به شدت جریحه دار کرده است.

بدین وسیله ما جمعی از دانشجویان تورک دانشگاه الزهراء، اعتراض و انزجار خود را از اقدام  شنیع روزنامه ایران اعلام داشته خواهان عذر خواهی رسمی وزیر ارشاد، توقیف این روزنامه و اشد مجازات برای عاملین شوونیست آن هستیم وتاکید می کنیم تا پایان دادن به سیاستهای نژاد پرستانه کنونی که خصوصا علیه تورکان اعمال می شود هر گز از پای نخواهیم نشست.


[ جمعه 85/3/5 ] [ 9:7 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 86498