سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

 

بر اساس نتایج یک تحقیق درباره وضعیت شهرهای جهان که از سوی سازمان ملل متحد انجام و در مجله الکترونیکی این سازمان منتشر شد، کلان‌شهر تبریز به عنوان زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران اسلامی انتخاب و معرفی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، به نقل از سامانه اطلاع‌رسانی شهرداری‌ها، نتایج این تحقیق در حالی حکایت از پیشگامی تبریز، شهر اولین‌های ایران از نظر کسب شاخص‌های مورد نظر در این حوزه دارد که شهر‌های دیگری نظیر تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، قم، اورمیه در رده‌های بعدی قرار دارند و تبریز گوی سبقت را از این شهرها ربوده است.

بر اساس گزارش مجله سازمان ملل متحد، وجود ساختمان‌های مدرن و زیبای فراوان، خطوط هواپیمایی پیشرفته، طبیعت بکر و جذاب، غذاهای لذیذ، مساجد زیبا، اماکن و ابنیه تاریخی متعدد از جمله شاخص‌ها و معیارهای اعلام شده و موثر در این انتخاب بوده است.

علاوه بر این، سازمان بهداشت جهانی نیز همچون دو سال گذشته بار دیگر تبریز را به عنوان بهداشتی‌ترین و سالم‌ترین شهر ایران انتخاب کرد.

از دیگر موفقیت‌های کسب شده توسط تبریز در این تحقیق بین‌المللی، انتخاب و معرفی این شهر به عنوان شهر پیشگام و پیشتاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

در همین حال، تبریز یکی از موفق‌ترین شهرهای ایران در تحقق سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی به شمار می‌آید.


[ جمعه 92/6/1 ] [ 12:0 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 86692