سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده این رزمایش ساعت هشت و سی دقیقه امروز با حضور در قرارگاه عملیاتی نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) و با رمز مقدس محمد رسول الله (ص) دستور آغاز این رزمایش را صادر کرد.

نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه با مشارکت رزمندگان قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (ص) 2 وابسته به نیروی دریایی سپاه در جزیره لارک در شرق جزیره قشم و در مدخل ورودی تنگه هرمز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده این رزمایش ساعت هشت و سی دقیقه امروز با حضور در قرارگاه عملیاتی نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) و با رمز مقدس محمد رسول الله (ص) دستور آغاز این رزمایش را صادر کرد.

بر اساس این گزارش با صدور دستور آغاز رسمی این رزمایش اجرای عملیات مین ریزی دریایی از سوی قایق های تندرو و تهاجمی سپاه ، پدافند هوایی ، شلیک چهار فروند موشک ساحل به دریا در منطقه راهبردی و حساس خلیج فارس و تنگه هرمز انجام شد.

قرار است نیروهای عملیاتی سپاه شرکت کننده در این تمرین نظامی بزرگ با استفاده از قایق های تندرو تهاجمی و تجهیزات و تسلیحات پیشرفته جدید گوشه ای از توانمندیهای پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از منافع کشور در یکی از مهمترین تنگه های راهبردی دنیا و منطقه خلیج فارس را به معرض دید جهانیان قرار دهند.

در رزمایش مزبور قایق های تندرو تهاجمی سپاه با دارا بودن رادارهای دریایی، سامانه های الکترونیکی پیشرفته ارتباطی، موشک های کروز با برد 25 کیلومتر، موشک های میانبرد ضد کشتی ، اژدرهای کالیبر متوسط و بزرگ و مین های دریایی در کنار تسلیحات سنتی خود یعنی تیربارهای نوع سنگین، راکت انداز و موشک های دوش پرتاب سطح به هوا کابوس دشمنان ایران اسلامی را در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز به معرض نمایش قرار دهند.

شلیک 20 فروند انواع موشک های بالستیک ساحل به دریا، زمین به دریا، زمین به زمین، 400 فروند موشک از سوی شناورهای تندرو تهاجمی سپاه، انهدام یک فروند ناو هواپیمابر فرضی به عنوان شناور هدف و رژه 500 فروند شناور تندرو از ویژگی های برگزاری نخستین مرحله از رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) در روز جاری است.

این رزمایش با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و با شعار نمایش اقتدار و امنیت پایدار در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی در حال برگزاری است.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز سه شنبه شب بعد از ورود به بندرعباس هدف خود از این سفر را حضور در رزمایش دریایی سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت : برای تقویت بنیه دفاعی کشور، دولت در لایحه بودجه، مبلغ مناسبی پیشنهاد کرده است.

وی پس از ورود در فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل اهمیت نیروهای مسلح و اقتدار دریایی، لازم است با توجه به شرایط منطقه ای، مجموعه های نظامی مورد توجه خاص قرار گیرند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود از سوی فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان محلی مورد استقبال قرار گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رییس اداره ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه، دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از مقامات عالی رتبه حاضر در رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) هستند.

منبع: ایرنا

[ چهارشنبه 93/12/6 ] [ 9:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

رسانه‌های بین‌المللی با آغاز رزمایش محمد رسول الله (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس ضمن پوشش این رویداد بزرگ به هدف قرار گرفتن ماکت ناو آمریکایی توسط موشک‌های ایرانی توجه نشان دادند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز چهارشنبه رزمایشی را در تنگه هرمز آغاز کرد که شلیک به ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی را شامل می‌شد.

 

جمهوری اسلامی ایران این رزمایش را در نزدیکی تنگه هرمز انجام داده که یک منطقه حائز اهمیت برای ایران محسوب می‌شود. تهران این تنگه را به عنوان حیات خلوت خود برمی‌شمارد و بر این باور است که افزایش نفوذش در این منطقه به نفع این کشور است.

 

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که این رزمایش با حضور فرماندهان سپاه پاسداران و علی لاریجانی رییس پارلمان این کشور آغاز شد و تصاویر تلویزیونی ایران نشان داد که شماری از ناوهای کوچک ایرانی با شلیک چند موشک توانستند یک ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی را در آب‌های خلیج فارس هدف قرار دهند.

 

 همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در بازتاب این رزمایش بزرگ گزارش داد: این رزمایش در نزدیکی تنگه هرمز انجام شده که یک آبراه مهم بین‌المللی است. علاوه بر این ایران در حالی این رزمایش را انجام داده است که مذاکرات هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 در جریان است.

 

روزنامه‌های صهیونیستی هاآرتص و اورشلیم پست و شبکه خبری المنار از دیگر رسانه‌هایی بودند که بازتاب گسترده از این رزمایش ارائه و هدف قرارگرفتن ناو هواپیمابر آمریکایی را در گزارشات‌شان مورد توجه قرار دادند.


[ چهارشنبه 93/12/6 ] [ 9:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 55
کل بازدیدها: 86502