سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

عارف در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های شما برای نهاد خانواده و شکل‌دهی سبک زندگی اسلامی چیست، اظهار داشت: از دیدگاه اسلامی و در ساختارهای اجتماعی، خانواده مهم‌ترین رکن است.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم تصریح کرد: خانه محل زندگی، آرامش و سکنه اعضایش است؛ بنده تجربه موفقی در خانه داشته‌ام و دستاوردهای علمی و مدیریتی خود را و امتیازاتی که دارم به خانه می‌دهم.

وی یادآور شد: در زمان تحصیل در خانه‌ای آرام بودم و پدر ومادرم روابط حسنه‌ای داشتند. بعد از ازدواج نیز فضای خانه در همان وضعیت بود؛ بنده در طول 30 سال همیشه سمت‌هایی را داشته‌ام و خانمم متخصص پوست بود اما برای اینکه خوب خدمت کنم تلاش می‌کرد محیط خانه گرم و آرام باشد و بنده مدیون ایشان و اعضای دیگر خانواده هستم که سه پسر و سه دختر دارم.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج، نرخ طلاق و از هم پاشیدگی‌ خانواده‌ها در مسائل اقتصادی دارد؛ اولویت ما در دولت آینده در بخش اقتصاد این است که با گرانی مبارزه و قدرت خرید خانواده را بالا ببریم.

عارف با بیان اینکه پدر نباید از فرزند خود شرمنده باشد، گفت: نتیجه زجر کشیدن، بداخلاقی است.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در ادامه، اشتغال را از دیگر مسائل خانواده‌هاست، یادآور شد: در حال حاضر نرخ طلاق از یک به 16 و از یک به 6 رسیده و سن ازدواج 5 سال اضافه شده است و جوانهایی که ازدواج می‌‌کنند تمایل ندارم بچه‌دار شوم.این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در بخش فرهنگی نیز گفت که آموزش‌های لازم باید قبل، حین و بعد از ازدواج و راه و رسم زندگی اسلامی و آداب ایرانی اسلامی آموزش داده شود؛ در نقشه مهندسی فرهنگی یکی از مهمترین موضوعات خانواده است که سه راهبرد ملی و 41 اقدام ملی وجود دارد و اگر دولت تلاش کند راهبرد کلان سه را عملیاتی نماید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عارف در ارتباط با نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی ما بر اساس بانکداری بدون ربا برنامه‌ریزی شده است ولی مشکلاتی وجود دارد، گام‌های اولیه را خوب برداشتیم ولی نقدهایی جدی داریم.

وی افزود: علمای علم اقتصاد و روحانیت به نظام بانکی کشور نقدهایی دارند که باید برطرف شود.

وی با اشاره به لزوم بازنگری جدی در نظام بانکی به کمک حوزویان و دانشگاهیان گفت:‌ البته نیاز به ثبات اقتصاد و کنترل تورم در کشور نیز داریم، زیرا با تورم 30 درصدی نمی‌توان بانکداری اسلامی انجام داد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: در عین حال باید به سپرده‌گذاران اطمینان دهیم که سرمایه آنها در چارچوب مسائل اسلامی حفظ می‌شود.

عارف عنوان کرد: البته هزینه‌های جاری و خدماتی بانک‌ها نیز بالاست و دولت باید این هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی در پایان خطاب به مردم ایران اظهار داشت: مردم باید با مطالعه و بررسی سوابق کاندیداها تلاش کنند که در یک انتخاب پرشور به فرد اصلح رای دهند که عنان کشور به مدت 4 سال در اختیار اصلح‌ترین فرد قرار بگیرد.


[ جمعه 92/3/10 ] [ 1:0 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 26
کل بازدیدها: 86988