سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس احکام جدید، حقوق دریافتی معلمان از 160 تا600 هزار تومان افزایش خواهد یافت و 14 % افزایش حقوق کارکنان در سال 94 نیز به آن اضافه می شود.

علی اصغر فانی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما از صدور احکام رتبه بندی معلمان از اول مهر خبر داد و  افزود: براساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صدد افزایش مهارت های حرفه ای خود برمی آیند.

جای بسی تاسف و تعجب است که آقای فانی در جایگاه رفیع وزارت آموزش و پرورش سخنانی را بر زبان جاری می کند و در رسانه های عمومی اعلام می نماید که هنوز هیچ حکمی در رابطه با آنها صادر نشده و وعده سرخرمن آقای وزیر وقتی بیشتر تعجب اور می شود که خود در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما می فرمایند: « در صورت اصرار مجلس شورای اسلامی برای قانونی شدن این طرح دولت این آمادگی را دارد که طرح را برای تصویب به مجلس ارائه کند.» یعنی هنوز خود آقای وزیر هم قطعا نمی داند که چنین پرداختی برای معلمان انجام خواهد شد، حال جای سوال است که:

1 _ آقای وزیر چرا وعده سر خرمن می دهید و برای طرحی که هنوز به تصویب مجلس هم نرسیده و قرار است تازه از اول مهر ماه اجرایی شود از الان مصاحبه می کنید و خبر را رسانه ای می کنید؟

2 _ آقای وزیر اگر شما به فکر معلمان هستید! لطفا یک گزارشی از معاونت مالی وزارت خانه بگیرید تا متوجه شوید معلمان در طول سالیان گذشته چقدر طلب دارند، آیا وقت آن نرسیده که نسبت به پرداخت آنها اقدام عاجل صورت گیرد؟

3 _ آقای وزیر می گویند بر اساس این طرح معلمان به رتبه های پایه ارشد ، خبره و عالی تقسیم می شوند، جای تعجب است طبق آیین نامه‌ای که آموزش و پرورش برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده، بر اساس آن چهار رتبه «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» برای معلمان در نظر گرفته شده است. این مغایرت جای سوال و توضیح دارد.

4 _ البته در وزارت خانه ای که افزایش حقوق معلمان از زبان معاون پرورشی وزارت خانه اعلام می شود نه از طرف معاون مالی وزارت خانه بیش از این هم انتظاری نیست.

5 _ اگر طرح رتبه بندی می خواهد اجرا شود چرا از اول فروردین 94 اجرایی نمی شود؟ تکلیف معلمانی که تا اول مهر ماه 94 بازنشسته می شوند چه خواهد بود؟ چرا نباید آنها از این طرح بهره مند گردند؟


[ جمعه 94/1/21 ] [ 1:0 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 24
کل بازدیدها: 86523