سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساحل ادب
 
قالب وبلاگ

کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری با اظهار نگرانی از نرخ بیکاری در کشور گفت:در حال حاضر بیشتر بیکاران ما را جوانان تحصیل کرده اختصاص می‌دهند که بیکاری در آنان دو برابر دیگران است. بنابراین باید این معضل حل شود چرا که اگر حل نشود هزینه‌های بیشتری را خواهیم داد.

محمد‌رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع نمازگزاران مسجد سید‌الشهدا(ع) واقع در خیابان امامزاده عبدالله حضور یافته بود، طی سخنانی اظهار داشت: مسجد همواره پایگاه اصلی انقلاب بوده و سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در 8 سال دفاع مقدس داشت.

وی به فلسفه هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: یارانه‌ها برای این هدفمند شد که همه افراد سهم خود را به طور مساوی استفاده کنند چرا که برخی اوقات یک فرد برخوردار 40 برابر یک فرد غیربرخوردار از یارانه‌ها استفاده می کرد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/3/10 ] [ 12:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

عارف در ادامه سخنان خود در پاسخ به این سؤال که برنامه‌های شما برای نهاد خانواده و شکل‌دهی سبک زندگی اسلامی چیست، اظهار داشت: از دیدگاه اسلامی و در ساختارهای اجتماعی، خانواده مهم‌ترین رکن است.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم تصریح کرد: خانه محل زندگی، آرامش و سکنه اعضایش است؛ بنده تجربه موفقی در خانه داشته‌ام و دستاوردهای علمی و مدیریتی خود را و امتیازاتی که دارم به خانه می‌دهم.

وی یادآور شد: در زمان تحصیل در خانه‌ای آرام بودم و پدر ومادرم روابط حسنه‌ای داشتند. بعد از ازدواج نیز فضای خانه در همان وضعیت بود؛ بنده در طول 30 سال همیشه سمت‌هایی را داشته‌ام و خانمم متخصص پوست بود اما برای اینکه خوب خدمت کنم تلاش می‌کرد محیط خانه گرم و آرام باشد و بنده مدیون ایشان و اعضای دیگر خانواده هستم که سه پسر و سه دختر دارم.

وی با اشاره به برخی ناهنجاری‌ها خاطرنشان کرد: بالا رفتن سن ازدواج، نرخ طلاق و از هم پاشیدگی‌ خانواده‌ها در مسائل اقتصادی دارد؛ اولویت ما در دولت آینده در بخش اقتصاد این است که با گرانی مبارزه و قدرت خرید خانواده را بالا ببریم.

عارف با بیان اینکه پدر نباید از فرزند خود شرمنده باشد، گفت: نتیجه زجر کشیدن، بداخلاقی است.

این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در ادامه، اشتغال را از دیگر مسائل خانواده‌هاست، یادآور شد: در حال حاضر نرخ طلاق از یک به 16 و از یک به 6 رسیده و سن ازدواج 5 سال اضافه شده است و جوانهایی که ازدواج می‌‌کنند تمایل ندارم بچه‌دار شوم.این نامزد ریاست‌جمهوری یازدهم در بخش فرهنگی نیز گفت که آموزش‌های لازم باید قبل، حین و بعد از ازدواج و راه و رسم زندگی اسلامی و آداب ایرانی اسلامی آموزش داده شود؛ در نقشه مهندسی فرهنگی یکی از مهمترین موضوعات خانواده است که سه راهبرد ملی و 41 اقدام ملی وجود دارد و اگر دولت تلاش کند راهبرد کلان سه را عملیاتی نماید بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

عارف در ارتباط با نظام بانکی کشور گفت: نظام بانکی ما بر اساس بانکداری بدون ربا برنامه‌ریزی شده است ولی مشکلاتی وجود دارد، گام‌های اولیه را خوب برداشتیم ولی نقدهایی جدی داریم.

وی افزود: علمای علم اقتصاد و روحانیت به نظام بانکی کشور نقدهایی دارند که باید برطرف شود.

وی با اشاره به لزوم بازنگری جدی در نظام بانکی به کمک حوزویان و دانشگاهیان گفت:‌ البته نیاز به ثبات اقتصاد و کنترل تورم در کشور نیز داریم، زیرا با تورم 30 درصدی نمی‌توان بانکداری اسلامی انجام داد.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: در عین حال باید به سپرده‌گذاران اطمینان دهیم که سرمایه آنها در چارچوب مسائل اسلامی حفظ می‌شود.

عارف عنوان کرد: البته هزینه‌های جاری و خدماتی بانک‌ها نیز بالاست و دولت باید این هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی در پایان خطاب به مردم ایران اظهار داشت: مردم باید با مطالعه و بررسی سوابق کاندیداها تلاش کنند که در یک انتخاب پرشور به فرد اصلح رای دهند که عنان کشور به مدت 4 سال در اختیار اصلح‌ترین فرد قرار بگیرد.


[ جمعه 92/3/10 ] [ 1:0 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

محمدرضا عارف در گفت‌وگو با رادیو معارف، به معرفی خود پرداخت و گفت: من محمدرضا عارف هستم، استاد دانشگاه صنعتی شریف، آخرین سمت دولتی‌ام معاون اولی دولت خاتمی است و هم‌اکنون کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هستم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شما برای تحقق شاخص‌های سند چشم‌انداز 20 ساله چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار داشت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در آغازین سال‌های انقلاب، اقداماتی را برای توسعه کشور انجام دادیم به خصوص جهاد دانشگاهی که جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های خوبی را برای محرومیت‌زدایی داشت، به این نتیجه رسیدیم که باید برنامه‌های میان‌مدت را برای پیشرفت و توسعه کشور داشته باشیم و تصمیم‌گیری شد در قالب برنامه‌های 5 ساله، جهت‌گیری‌های پیشرفت کشور تدوین شود.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/3/10 ] [ 1:0 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از اقوام و هموطنان اهل سنت که در محل ستاد وی برگزار شد، در سخنانی گفت: من به مناطق مرزی تاکنون بیش از مناطق مرکزی سفر کرده‌ام به طوری که همشهریان یزدی من گله می‌کنند که من کمتر به این شهر سفر کردم‌ اما باید به مناطق مرزی بیشتر توجه شود.
وی ادامه داد: قانون اساسی میثاق ماست و همه موظف به رعایت قانون اساسی هستند.
کاندیدای اصلاح طلب انتخاب ریاست جمهوری یازدهم در همین زمینه افزود: منش من اصلاح‌طلبی است. در کشور ما همواره راه حل‌هایی برای حل مشکلات پیدا می شود ولی به محض اینکه یک وزیر عوض می‌شود، شرایط تغییر کرده و راه‌حل‌ها ناتمام می‌ماند.
عارف گفت: بنده به شایسته‌سالاری اعتقاد دارم و هیچ‌وقت در واگذاری مسئولیت‌ها به جنسیت نگاه نمی‌کنم. یکی از برنامه‌هایم این است که معتقدم باید از مدیران ارشد بومی در واگذاری‌ مسئولیت‌ها استفاده شود و من نیز این کار را خواهم کردم.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/3/9 ] [ 5:0 عصر ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]

برنامه دکتر محمدرضا عارف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "ایران آینده" منتشر شد.

این برنامه در 22 بخش اصلی شامل اهداف راهبری و برنامه‌های حوزه صنعت،معدن و خدمات،کشاورزی،مسکن ،سلامت ،آموزش و پرورش و حوزه‌های زیر ساختی محیط زیست ،سرمایه گذاری خارجی،مناطق توسعه پذیر،دیپلماسی فعال،فساد ستیزی ،مردم سالاری،توسعه اجتماعی، توسعه اطلاعاتی ،توسعه نظام بانکی،محیط کسب و کار،توسعه علمی،نوسازی نظام کشورداری و5 طرح ویژه شامل تبدیل ایران به قطب تجاری،توسعه گردشگری،مهاجرت معکوس،صنعت انرژی و شغل آفرینی پایدار است.

در لینکهای زیر می‌توانید  فایل پی دی اف برنامه و نفشه راهبردی را دانلود کنید.

دریافت نقشه راهبردی

دریافت برنامه


[ پنج شنبه 92/3/9 ] [ 1:0 صبح ] [ ابوالفضل امکانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 86794